Ånei! Utrolig lave HCG verdier

Mammatilsnarttre

Elsker forumet
Jeg tok UL av eggstokkene/livmor og celleprøver sist torsdag, det var også samme dagen som jeg hadde fått et svakt positivt resultat på en strimmel-test - de tok også blodprøver denne dagen, for å måle HCG nivået, og da jeg ringte for å høre i dag sa de at det var målt til 32. Jeg vet jo tross alt ikke hvor langt jeg er på vei, så det kan godt være jeg kun var befruktet for seks/syv dager siden da disse prøvene ble tatt. Noen som har erfaringer med lave HCG verdier? Bør kanskje få tatt nye blodprøver? Så jo tydelig at nivået mitt økte på graviditetstestene da strekene var mye tydeligere tre dager senere. Håper bare alt er som det skal </3
 
ja du bør få tatt flere blodprøver! med ca 2-3 dagers mellomrom, og du bør ha minst 3 blodprøver for å sjekke stigning.
 
Hvis det var så tidlig tror jeg ikke det er rart at verdiene er så lave, så ville ikke bekymret meg :) men ta nye blodprøver for å forsikre deg om at de stiger slik at du kan slappe av :)
 
ja du bør få tatt flere blodprøver! med ca 2-3 dagers mellomrom, og du bør ha minst 3 blodprøver for å sjekke stigning.

Skal innom i morgen og ta nye prøver - krysser fingrene for at kroppen har satt opp produksjonen. Har i alle fall fått ømme bryster nå, hvilket jeg ikke hadde da, og har hørt at symptomer kommer av økt HCG *håpehåpe*
 
Hvis det var så tidlig tror jeg ikke det er rart at verdiene er så lave, så ville ikke bekymret meg :) men ta nye blodprøver for å forsikre deg om at de stiger slik at du kan slappe av :)

Ja, tror det er det beste. Syns det tar så lang tid å få svar der - en hel uke :( Men skal inn i morgen, så vet jeg vel mer neste uke <3
 
Du starter på 0, så du kan ikke si at en hcg verdi i starten er lav. Du må sjekke stigningen.
 
Du starter på 0, så du kan ikke si at en hcg verdi i starten er lav. Du må sjekke stigningen.

Var hun jeg pratet med som gjorde meg nervøs, da hun sa rett ut at så lavt nivå kunne være farlig. Men er mer rolig nå - tok en test som ikke var med morgenurin engang og den hadde to veldig tydelige streker så vet i alle fall at det har steget :-)
 
Samme jeg hadde på mellomste min det :) jeg var bare 10 dpo når jeg tok blodprøven.

Men ja, kan være lurt å ta turen tilbake for å se om det har økt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Var hun jeg pratet med som gjorde meg nervøs, da hun sa rett ut at så lavt nivå kunne være farlig. Men er mer rolig nå - tok en test som ikke var med morgenurin engang og den hadde to veldig tydelige streker så vet i alle fall at det har steget :)

Høres enda teitere ut når noen har fått seg til å si det til deg.

3 uker fra forrige menstruasjon ligger nivået mellom 5 - 50 hos de fleste gravide kvinner. 4 uker fra forrige menstruasjon ligger det på 5 - 426 og 5 uker etter forrige menstruasjon ligger det på 18 - 7340. Det er derfor noen ikke får positiv test før i uke 5.

Det er også derfor "lite hcg" ikke har noen mening før uke 6 - 7 - 8 og utover sånn egentlig. Og det er derfor man skal måle flere ganger om man er bekymret, for å se om hcg synker eller øker.

hCG+levels.jpg


(Obsobs!!! "Non pregnant" måles i ng/ml, altså en mye mindre måleenhet enn mlU/ml.)
 
Høres enda teitere ut når noen har fått seg til å si det til deg.

3 uker fra forrige menstruasjon ligger nivået mellom 5 - 50 hos de fleste gravide kvinner. 4 uker fra forrige menstruasjon ligger det på 5 - 426 og 5 uker etter forrige menstruasjon ligger det på 18 - 7340. Det er derfor noen ikke får positiv test før i uke 5.

Det er også derfor "lite hcg" ikke har noen mening før uke 6 - 7 - 8 og utover sånn egentlig. Og det er derfor man skal måle flere ganger om man er bekymret, for å se om hcg synker eller øker.

hCG+levels.jpg


(Obsobs!!! "Non pregnant" måles i ng/ml, altså en mye mindre måleenhet enn mlU/ml.)

Dette var helt fantastisk å lese <3 Tusen takk skal du ha - nå er jeg skikkelig lettet!

Må innrømme at jeg har hatt dårlige erfaringer med denne klinikken tidligere også dessverre - tror jeg aldri skal sette mine ben der igjen, skaper bare unødvendige bekymringer. Stoler jo selvfølgelig på helsepersonell :(
 
Dette var helt fantastisk å lese <3 Tusen takk skal du ha - nå er jeg skikkelig lettet!

Må innrømme at jeg har hatt dårlige erfaringer med denne klinikken tidligere også dessverre - tror jeg aldri skal sette mine ben der igjen, skaper bare unødvendige bekymringer. Stoler jo selvfølgelig på helsepersonell :(

Bra! :) Ta det med ro, og slapp av. Og du skulle vel få ny måling i morgen? Så da får du helt sikkert vite at hcg stiger - og når du har fått den beskjeden må du prøve neste skrittet: Slå deg til ro med at du er gravid. ;) Det skal gå bra!
 
Back
Topp